HADAS SHEINFELD

איפה מפרסמים את האינטרנט?

בנסיעה האחרונה לארה”ב ראינו המוני פרסומות בטלויזיה. אני יודעת שאני לא מחדשת לכם שום דבר, אבל אותי הכמות הפתיעה. זה היה ברמה כזו שאי אפשר באמת להעביר ערוצים בטלויזיה, לעולם לא תדע מה באמת משדרים, כי בכל רגע נתון אתה בעצם רואה רק פרסומות.

מה מפרסמים עכשיו? ובכן, המפרסמים הגדולים הם חברות התרופות. הפרסומות האלה די מפחידות, והן עובדות לפי שטנץ מאוד ברור. זה מתחיל בתאור המקרה קורע הלב (גם את יושבת ברכב כולך מלאה פחדים וחששות… שמא…), ההחלטה להתמודד עם הבעיה (בוקר אחד קמתי והחלטתי שדי!), התיעצות עם הרופא המקסים (טיפוס ג’ורג’ קלוני הולך טוב), וסצנת הסיום המשמחת, כי מה היא פרסומת בלי הפי אנד (יושבת באוטו כולה חיוכים). אחר כך כמובן מוקראת בקצב רצחני רשימת תופעות הלוואי שנעה בין כאב ראש להתאבדות. סוף.

אחרי פרסומות התרופות יש פרוסומות לביטוח (בכריסמס שעבר 300 סבתות נפלו ושברו את הרגל… האם סבתא שלך מבוטחת לקראת החג?), ואחריהן זרם דק של פרסומות לדברים אחרים.

בין שלל הפרסומות האלה, רואים גם יותר ויותר פרסומות לאתרי אינטרנט. החל מאקספדיה וקיאק עליו דיברתי לא מזמן, עד לבינג (מיקרוסופט דווקא לא רעים בפרסומות, דרך אגב).

מתי זה היה שהתחלנו לראות פרסומות לאתרי אינטרנט בטלויזיה?
אני זוכרת שכבר אז זה נראה לי כל כך מוזר. העולם התהפך – במקום שהאינטרנט יהיה מקום שמפרסמים בו את החיים האמיתיים, מפרסמים את האינטרנט בחיים האמיתיים.
אבל עכשיו, במחשבה שניה, אולי זה לא באמת הפוך.

אני חושבת שהאתרים הראשונים שהתחילו לפרסם בטלויזיה בצורה מאסיבית היו אתרי השוואות המחירים, שעדין מפרסמים בצורה די מאסיבית באנגליה, אבל בארה”ב ראיתי בעיקר פרסומות של אתרי נסיעות. המון. יכול להיות שהסיבה היא עונתית (לפני תקופת החגים, הרבה אנשים נוסעים), ויכול להיות שהסיבה היא הערך של כל עסקה באתרים האלה.

ועכשיו, גברותי ורבותי, הרשו לי לחשוף בפניכם עובדה מרעישה. פרסום האינטרנט עובר שלב, ועובר לעולם האמיתי באמת, המוחשי, האנלוגי!

הלכתי לי היום ברחוב די ראשי בגבעתיים, ונתקלתי בתחנת אוטובוס עם הפרסומת הבאה:

תחנת אוטובוס בגבעתיים

לא סתם פרסומת, גוגל! גוגל מפרסמים את כרום, בתחנות אוטובוס.

אני חיבת להודות שזה קצת הפתיע אותי. במיוחד בגלל הסרטון ההוא, שמראה שרב המשתמשים לא יודעים (או לא יודעים להסביר) מה ההבדל בין גוגל, לבין דפדפן, לבין אינטרנט. אז אם רב האנשים ברחוב לא ידעו להסביר את זה, האם זה הגיוני לפרסם בצורה הזו דפדפן?

מסתבר שגוגל חושבים שכן.

יכול להיות שזה קשור לכך שהתחנה המדוברת היתה ליד בית ספר תיכון, ויש כאן ענין של Targeting לקהל ספציפי. זה אפילו סביר.

אבל גם אם כן – האם מודעות בתחנת אוטובוס הן הדרך לפרסם דפדפן?

One Response

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...