HADAS SHEINFELD

מרטי קגן תחזיות ל 2024

מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי – אין שם הפתעות, אבל יש אמירות מאוד נחרצות. תענוג.

אני אסכם לכם ממש במהירות. הוא אומר שמנהלי מוצר צריכים להוכיח שהם נותנים ערך אמיתי לארגון, אחרת אין הצדקה לתפקיד. הדרך לעשות את זה היא להבין ממש ממש טוב את המשתמשים שלכם (ואנליטיקות זה לא מספיק, אם אתם רוצים להבין טוב אתם חייבים לדבר עם לקוחות), להבין ממש טוב את השוק והצרכים, ולהוביל בתוך הארגון לבניה של פתרונות שיביאו תוצאות. קלי קלות, לא?

הוא אומר באופן ברור – כשהארגון מרגיש שהוא לא מקבל ערך ממנהלי המוצר, זה מצב בעייתי מאוד, אבל הרבה פעמים מוצדק. הפתרון של מנכלים מסוימים הוא שהם יובילו את המוצר בעצמם, הדוגמא של בריאן צ׳סקי היא האחרונה, אבל זה קורה המון. אבל הפתרון הזה הוא בעייתי ומוגבל, שיכול לעבוד רק למנכלים מסוימים, ורק לתקופה מסוימת. בסוף הארגון לא באמת יוכל לגדול בצורה הזו. הפתרון האמיתי הוא לגדל מובילי מוצר מעולים.

מה ההשלכות של הדבר הזה? הדבר הראשון הוא שצריך להזהר מאוד מתפקידים שגם אם יש להם כותרת מעניינת, בסוף הם מתעסקים רק בתהליכים. הטענה שלו היא שתפקידים כמו למשל product owners, וגם product operations הופכים הרבה פעמים פשוט לניהול פרויקטים, או בניה של תהליכים בתוך הארגון, ומפספסים את כל הערך האמיתי שמנהל/ת מוצר אמורה לתת.

אז מה עושים כל האנשים שעובדים היום בתפקידים הנילווים? הוא אומר בפשטות – תילמדו להיות מנהלי מוצר. זה לא כזה מסובך. תרחיבו את הפרספקטיבה שלכם, ותוודאו שאתם עושים ניהול מוצר אמיתי.

ואז מגיע החלק האהוב עלי – הוא אומר שמאוד חשוב ללמוד את זה מאנשים שעשו את זה ויודעים איך. לא מאנשים שקראו ספרים, ועכשיו קוראים לעצמם ״יועצי מוצר״. לא מאנשים שעבדו בחברה אחת, למדו את התהליכים בה ועכשיו מלמדים אחרים. זה לא יתן לכם את הידע שאתם צריכים.

מאוד אהבתי את זה שהוא מטיף לכך שהעקרונות של ניהול מוצר זה משהו שאולי אפשר לקרוא בספר, אבל כדי להצליח לעבוד עם העקרונות האלה, ולהגיע לתובנות שקשורות למוצר שלך היום, בשוק שבו הוא חי וכו׳ – צריך פשוט ניסיון. זה בעצם שריר/יכולת שמתפתחת עם הזמן, והלמידה מנסיון של אחרים היא המפתח.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
אם מישהו היה מצליח לתעד בצורה טובה את תנודות מצב הרוח שלי בתקופה האחרונה, זה היה אחד הגרפים הכי קיצוניים, הכי לא צפויים, שאפשר לדמיין. תיראו, זה לא שהייתי בנאדם רגוע ושלו...