HADAS SHEINFELD

שוטף + (וולפרם וטוקר)

שוטף + מדור חדש בבלוגרית, על הנושאים שכולם מדברים עליהם (שוטף)  עם תוספות קטנות שלי (+).

בוירטואליה
וולפרם אלפא
אכן, מנוע החיפוש עם השם הכי מוזר בעולם (תארו לכם שסרגי ולארי היו מחליטים לקרוא לגוגל ברין או פייג’ במקום גוגל). הכל כבר נכתב ונאמר, ואין לי שום דבר איטליגנטי להוסיף, בעיקר כי בכל פעם שניסיתי את “המנוע” הוא הודיע לי שכרגע הוא לא זמין.

ככה זה נראה. תיבת חיפוש טקסט.

ברמה הרעיונית זה נראה לי חכם – מנוע שלא רק אוסף את המידע מהרשת ומציג לי רשימת לינקים לפי אלגוריתם שאף אחד לא ממש מבין (גוגל), אלא באמת מנתח את הדברים ומנצל את הכח החישובי של המחשב כדי לתת את המידע בצורה יותר מעובדת.   זה לא גוגל, זה יותר קרוב לסוג של וויקיפדיה שמבוססת על איסוף נתונים ממוחשב ודינמי (בניגוד לאיסוף הנתונים האנושי של הויקי).

בינתים כולם רק בודקים אבל עוד אי אפשר באמת להשתמש. אהבתי את ההשוואה שעשה היו”ר לגבי השפה בה משתמשים המנועים השונים כשהם רוצים להגיד “חיפשתי ולא מצאתי כלום אין לי מושג מה את/ה רוצה” (מי אמר “טיפול בטעויות“?).

 

טוקר
עוד פריט על סדר היום עם שם משונה*. מדובר בסקין שיצרו נענע10 לטוויטר, ש”מעברת אותו” עד כמה שאפשר, ומנסה להנגיש אותו לקהל הישראלי.

הלוגו הישראלי באנגלית

אין לי מושג אם זה יתפוס או לא, אני לא בטוחה האם עדין יש מחסום שפה אמיתי למשתמשים הישראלים ברשת. הניתוחים הסוציולוגים מאוד מעניינים אותי אבל אני לא יכולה להגיד אם הם משכנעים אותי.

אני כן יכולה להגיד שזה לא “פרובינציאלי” בעיני להענות לטרנדים בעולם ולהביא אותם לכאן. אנחנו פרובינציה של העולם חברים. תתרגלו.  זה גם לא מעיד בעיני על “חקיינות” או “חוסר יכולת לחשוב/לפתח עצמאית” ממש לא. אני מעדיפה את ההצטרפות להצלחה קימת, על ה”אנחנו יכולים יותר טוב” הישראלי המצוי (“מה זה הטוויטר הזה… אני מפתח לך את זה בעברית, עם מליון פיצ’רים יותר שווים תוך שבועיים”).  להיפך – נענע10 זיהו את הטרנד בזמן, הגיבו לו במהירות, והם מוסיפים לו ערך מוסף. 

 

    
בפרסונליה
אני רוצה (הסדר לא מחייב): לעשות סדר ושיפוץ בבלוג – הגיע הזמן לבלוגרול איכותי, למערכת תגובות יותר טובה, ולעיצוב חדש ומגניב. אני רוצה להכין את קורות החיים שלי ולהתחיל להתערות בברנז’ה הישראלית. אני רוצה לנחות סוף סוף, ולהיות כאן באמת.
לא מסתמן שמשהו מאלה יתקיים בקרוב. אבל לרצות זה טוב.

 

בפרקים הבאים (סדר לא מחייב)
הפוסט המובטח על למה שוא”ש הוא הדבר הנכון
מחשבות על סמנטיקה, חיפוש, המלצות והעתיד
עוד הרבה סופשבוע רגוע (אמן)

 

* תרשו לי לתאר לכם, בלי להיות שם, את הישיבה בה חיפשו את השם – זה צריך להיות קשור לטוויטר, אבל מצלצל טוב בעברית, ושיתחיל במשהו שאפשר למתג עם T…(טוב, אחד מתוך שלושה קריטריונים זה גם משהו). ואם אנחנו כבר בפינת הביקורת אני חיבת לציין ש”נענע10″ זה השם הכי ישראלי שיש. גם נענע, וגם 10. לא?

2 Responses

  1. What’s in a name?
    הרבה מאוד, מסתבר. אני לא מצליח לזכור את השם של הוולפראם הזה (עכשיו זה לא נחשב, הזכרון לטווח קצר שלי עוד בסדר), בטח לא את ה-URL שלו. בכל אופן, הרעיון שלו נפלא, ואם הוא באמת יעבוד בצורה אמינה פעם, ויעבור איזשהו סוג של מבחן טיורינג לייט (כלומר אשכרה יבין אותי), אני בטח אהיה מבקר קבוע.

  2. אני חושבת שהחלק של “להבין אותנו” הוא רק חצי מהחידוש שם. החצי השני הוא הצגת המידע המעובד, לא רק לינקים ששולחים אותך בעצם להמשיך את החיפוש אחרי המידע שאתה צריך.
    התצוגה של המידע המעובד היא החלק שיקרוץ למשתמשים מסוימים, אבל לא לאחרים. החלק של הבנת השפה הוא הכלי, והוא אכן מפתה ויכול מאוד לעזור למי שהתצוגה של התוצאות בצורה הזו יכולה לשמש אותו.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...