HADAS SHEINFELD

בנדיקט אוונס AI and everything else

בעולם לוח השנה ממשיך להתקדם, והשבוע הם יצאו לחגוג את כריסמס ואת סוף השנה, מה שאומר שבשבועות האחרונים עסקו הרבה בסיכומים של 2023, ותחזיות ל-2024.

אני רוצה להמליץ לכם על מצגת אחת כזו של סיכום/תחזית, של בנדיקט אוונס. אם אתם לא מכירים אותו, מדובר באנליסט בריטי, שהתפרסם כשעבד בארה״ב באנדריסן הורוביץ, אחת מקרנות ההשקעות הנחשבות ביותר בעולם. מאז הוא כבר עזב אותם, חזר לאנגליה, ועדין מפרסם מצגת שנתית. יש לו כמובן גם ניוזלטר, וגם פודקסט שאני מאוד אוהבת. מי שרוצה לשמוע זוית יותר אירופאית עם הטיות ומבטא בריטים, אני מאוד ממליצה. הוא חכם, יש לו תובנות מעולות, והאנדרסטייטמנט תענוג.

הכותרת של המצגת השנתית שלו השנה היא:

אני מצרפת כאן וידיאו שלו מציג את המצגת, ומאוד ממליצה. חצי שעה מעניינת ממש.

השורה התחתונה של המצגת היא שלגבי AI יש יותר שאלות מתשובות ברגע זה בזמן, והסיבה היא שמדובר במהפכה אמיתית, ובמהפכות בסדרי גודל כאלה, יש הרבה דברים שאנחנו לא יודעים.  שתי שאלות יסודיות שהוא מדבר עליהן:

  1. אז איזה סוג של מהפכה זו בדיוק? 

האם זו מהפכה שמקבילה למעבר בין קוד >> GUI>> צ׳אט – זו האנלוגיה שהוא מספר שביל גייטס נתן. בהתחלה היה קוד שהיית צריך להכיר את הפונקציות, ולהשתמש בהן. אחר כך הגיע הממשק הגרפי – לא היית צריך ידע מוקדם בפונקציות, וגם לא באיך להשתמש בהן, אבל עדין יכולת להשתמש רק במה שהונגש לך. ועכשיו – עוד רמה של הפשטה, כי הממשק יכול לעשות ״כל דבר״, ולא רק מה שה-GUI מאפשר.
או שאולי זו מהפכה שמקבילה לעולם המובייל, סוג של ״מערכת הפעלה״ חדשה. כי אם זו מערכת הפעלה חדשה, אז אנחנו עכשיו איפה שהיינו בערך ב 2002 (והאיפון הושק ב-2008).  כלומר, אנחנו בימי הנוקיה, בלקברי, פורטלים, AOL, וכבר יש טלפונים סלולרים ויש בהם גם אינטרנט, אבל הקפיצה הבאמת גדולה עוד לפנינו. 

  1. אז מה באמת אפשר לעשות עם ה- LLM האלה? (ואל תגידו ״הכל״, הכל זו לא תשובה)

    גם כאן, הוא אומר שבעצם אין לנו דרך לדמיין כרגע, מה אפשר יהיה לעשות עם הטכנולויגה הזו בעתיד. 
    כמו שכשהגיעו המחשבים האישיים הראשונים, לא היתה שום דרך לדמיין את האינטרנט, חשבו עליהם כעל מכונות משחקים/עיבוד תמלילים/מחשבונים משודרגים, וכשהומצא ה- SQL לא היתה דרך לדמיין מה אפשר לעשות עם דאטא, חשבו עליו כעל תחליף של מחברות + מחשבון ותהליכי חישוב שהיו עושים בצורה ידנית. 
    התשובה היום מוגבלת על ידי מטלות מהיום יום שלנו שאנחנו מנסים להעביר לפורמט ה- LLM. כך שהתשובות נעות בין – המודל הוא בעצם אלפי ״עוזרי מחקר״ שיכולים לעשות מטלות לא-מאוד-מסובכות, ברמה גבוהה, ובסקייל גבוה. תשובה אחרת היא – מודלים טובים בכל מה שמחשבים רגילים לא טובים, ולהיפך, כך המודל מתקשה במטלות של ספירה וחשבון, אבל טוב במטלות של סיכום, תרגום, וכו׳.

אני חושבת שלשתי השאלות האלה יש משמעות ענקית. התשובות להן יתבררו כשנראה איך ולאן העולם הזה מתפתח, ונראה לי שאין שום דרך לתת עכשיו תשובות קוהרנטיות. 

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...