HADAS SHEINFELD

קריאה ביקורתית בלינקדאין של חברות

אני מפתחת מומחיות חדשה – קריאה ביקורתית בלינקדאין של חברות/ארגונים. זו מומחיות שמומלצת במיוחד בתקופות של חיפוש עבודה, אבל גם ברגעים אחרים זה יכול להיות מענין.

אז הנה כמה טיפים לשאלות ששווה לשאול כשמסתכלים על חברה, ואיך להבין את המידע.
שלב ראשון – דמוגרפיה.
זה מידע שעקרונית שיחת HR ראשונה יכולה לתת לכם, אבל הרבה פעמים הם לא נותנים את כל המידע, או שלא נעים לשאול, או שאנחנו רוצים לדעת עוד לפני שאנחנו שולחים קורות חיים.

1. כמה אנשים עובדים בחברה – שימו לב שלינקדאין תתן לכם ספירה של כל מי שהחברה נמצאת אצלו ב״ניסיון״, אבל זה יכול להיות אנשים שעבדו בחברה בעבר, אנשים שהיו מעורבים כיועצים, או משקיעים, המספר לא בהכרח מייצג את הגודל של החברה היום.

2. מה החלוקה בין פיתוח/מכירות/שיווק וכו׳3. מה החלוקה בין אנשים בארץ לאנשים בעולם – איפה המשרדים בעולם? כמה אנשים יש שם? האם הפונקציות מחולקות או שכולם בכל מקום?

שלב שני – שאלות למתקדמים
כאן מדובר בשאלות שמתעסקות יותר בתרבות ארגונית, ותהליכי עומק בחברה. דברים שלא תמיד חולקים אותם בתהליכי גיוס.

1. מה הטייטלים של האנשים – כאן צריך לחפור קצת יותר לעומק, אבל כבר יצא לי להסתכל על חברות שכולם בהן מנהלים/head of/director לא נמצאה אף מפתחת, או מנהלת מוצר שהיא לא lead של משהו. אינפלציה של טייטלים היא אינדיקציה לתרבות אירגונית.

2. כמה אנשים יש עם אותו תפקיד/כמה תחלופה – אם אני מסתכלת על תפקידי VP Product, לפעמים החברה קיימת 3 שנים, וכבר היו בה שלושה VP Product. זה נתון מענין שאני ארצה להבין אותו.

3. מה פורום ההנהלה? למי שמתראין לתפקידי הנהלה בכירה זו שאלה מאוד חשובה, שמעידה גם על הבגרות של החברה וגם על היום יום (האם יש CRO? האם יש אשת אופריישנס בהנהלה? CFO?)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...