HADAS SHEINFELD

קליאה, ג’ואנה, ואובמה

קליאה וג’ואנה ו-the home edit, העסק שלהן לסידור חללים/הבית, הן דוגמא מדהימה לכח של הרשת, ובמיוחד של אינסטגרם.

למי שלא מכיר/ה – מדובר בשתי נשים מנשוויל טנסי (במקור שתיהן מקליפורניה, הן מקפידות לציין), שלפני חמש שנים הקימו עסק של סידור בתים/ארונות/חדרים. החלק המענין הוא, שבמקביל להקמת העסק – ליתר דיוק באותו יום שהן חתמו על חוזה השותפות בינהן ומילאו טפסים לרישום העסק, באותו יום הן גם הקימו את האתר שלהן ונרשמו לאינסטגרם והתחילו לפרסם שם את הפיד שלהן.

גדילת העסק שלהן משולבת באופן ישיר בגדילה של הפיד שלהן באינסטגרם. ברגע שאינסטגרם הוסיפו את ה-stories, הן השתמשו בהם מיד. יש להן ממש פילוסופיה לגבי השימוש באינסטגרם – בפיד עצמו הן מתרכזות בעבודה שלהן – מראות תמונות של הארונות והבתים המסודרים, ובסטורי הן מספרות יותר על עצמן, על המשפחות שלהן וכו’. הן מבינות ומנצלות את המדיום בצורה מושלמת, והעבודה שלהן גם מתאימה לו בדיוק – כל החללים שהן מסדרות הם צבעוניים ויפהפיים.

הן ישירות, אותנטיות, ניכר שלאחת מהן ממש לא נוח מול המצלמה והיא גם בקושי משתפת באינסטגרם בעצמה. הן מתיחסות לחיים שלהן בצורה מפוכחת, כשהן מסדרות מטבחים למשל, הן מסבירות עד כמה אין להן מושג בבישול (בכל פעם הן נתקלות בתבלינים או רטבים שאין להן מושג מה הם).

הן הפכו לתופעה באינסטגרם. כל זה הוביל לסדרה סופר-מצליחה בנטפליקס, לפרסום הספר השני שלהן (שנהפך לרב מכר מיד), לשיתוף פעולה עם חברה שמייצרת אביזרים לבית  (the containar store.) שהיו סולד אאוט כבר ביום הראשון, ולהרבה שיתופי פעולה וחסויות בפיד שלהן. יש להן ג’רגון משלהן, יש להן סטייל משלהן, יש להן אפילו קו מוצרים של החולצות שהן לובשות.

ולמי שלא היה בטוח שמדובר בתופעה – אתמול ברק אובמה הקדיש להן כמה דקות במסגרת סיבוב המכירות של האוטוביוגרפיה החדשה שלו.

אנחנו שומעים הרבה בזמן האחרון על הבעיתיות ברשתות. כולם ראו את הסושיאל דילמה, כולם מבזבזים יותר מדי זמן ברשתות, כולם מודאגים מפייק ניוז. קל לשכוח, עד כמה הרשתות גם עשו דברים טובים וחשובים בעולם. הסיכוי ששתי הנשים שותפות מנשוויל, שמתעסקות בסידור הבית, היו מרימות עסק בסדר גודל כזה, והיו מראיינות את הנשיא של ארה”ב בלי אינסטגרם – הוא קטן מאוד. מאוד.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...