HADAS SHEINFELD

Wordle of love

אם נתקלתם בתמונה הזו של שורות ריבועים צבעוניים ולא הבנתם מה הם – אני כאן להסביר, מדובר ב wordle משחק רשת חדש ופשוט – צריך לנחש מילה בת חמש אותיות.

בכל ניסיון המשחק מסמן את האותיות הנכונות ואם הן גם במקום הנכון במילה. העקרונות של המשחק – פשוט פשוט פשוט. יש מילה אחת ביום. אתר ממש פשוט לשחק דרכו. וזהו. והצמיחה שלו – אם תהיתם מה זה ״ויראלי״ – זה זה. אם אתם בטוויטר, בטוח נתקלתם בריבועים האלה.

אז מה הסיפור כאן? המשחק נבנה ע״י מתכנת כמשחק כייפי לשחק עם בת הזוג שלו בזמן הקורונה. לניו יורק טיימס יש כמה משחקי מילים ותשבצים מפורסמים, והוא החליט לפתח משחק בשביל שניהם. בהמשך הם שיתפו בני משפחה, ואז פתחו את זה לכולם. מאז שהם פתחו אותו ועד עכשיו הוא הוסיף פיצ׳ר אחד בלבד – את היכולת לחלוק את התוצאה שלך, בצורה שלא תחשוף את המילה היומית.
הוא מספר שהוסיף אותה, אחרי שראה שאנשים יוצרים. בעצמם דרכים יצירתיות לחלוק את התוצאה שלהם.

מה סוד הקסם? יש כאן שילוב של עקרונות של תורת המשחקים, ביחד עם תחושה בסיסית שמדובר במוצר שרק רוצה לשמח, ולא שום דבר אחר.
דבר ראשון – הפשטות. הממשק פשוט, לא מבקש שום פרטים, לא צריך אפילו אפליקציה. שנית – מילה אחת ביום וזהו. אין עוד. צריך לחכות למחר להמשיך לשחק. משאיר ״טעם של עוד״ ולא מגיעים לתחושת מיצוי.
משחק נקי בלי הסחות דעת – אין מקום לשדרוגים, אין נסיונות להוציא מהמשתמשת תשלום או אפילו פרטים לצרכי פרסומות. כלום. פשוט תשחקי ותהני. אפילו באפשרות לחלוק את תוצאות המשחק – אין לינק למשחק עצמו.

בקיצור – מרגישים שמדובר במוצר שנעשה מאהבה ולא מרצון להתעשר. כמה כייף שעוד יש כאלה באינטרנט.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...