HADAS SHEINFELD

על הפרסומת של גוגל

כן כן, הגהנום קפא וחזירים עפו באויר, ולסבתא יש גלגלים – גוגל מפרסמים ב”אולד מדיה”. טוב, לא בעיתון, לא צריך להיסחף, אבל כן בלוחות מודעות, וכן בטלויזיה.

האמת היא שהמהלך הזה פחות הפתיע אותי מאשר הפעם הקודמת שדובר על זה שגוגל מפרסמים מחוץ לעולם המקוון. אז זה היה כשהם עבדו קשה על להחדיר את הפתרונות לעסקים קטנים ולאנטרפרייז שלהם לתוך ארגונים. מדובר על כל הכלים שלהם – החל מג’ימייל, דרך הקלנדר, ועד לווידג’טים שונים, בגרסת האנטרפרייז שהיא גירסה שמשלמים עבורה, ומקבלים תמורת התשלום את השרות בתוספת יכולות ברנדינג מסוימות, תמיכה וכו’. (סליחה שהפוסט הזה משתמש בכל כך הרבה מילות לועזיות, פשוט להתחיל לתרגם ולהסביר יוצא יותר מעיק, מאשר להשתמש במילים שכולנו מכירים ומשתמשים בהן בדיבור).

בזמנו, כשהם ניסו להעביר ארגונים לגוגל הם קנו מודעות בצידי הדרכים – ממש כמו שעושות חברות “מסורתיות” (מי אמר קסטרו?). המודעות דווקא היו מאוד חמודות לדעתי, מעוצבות בסגנון “טוויטרי” משהו – מסר קצר, שמשתנה כל יום, ומתעד סוג של שיחה שמסבירה מה היתרונות של מעבר כזה.
[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=QJ06e0SpNII&w=425&h=344]

אבל עצם הפניה לערוץ פרסום “מסורתי” שכזה נראתה לי קצת מוזרה. האם הם באמת חושבים שמשהו יראה מודעה כזו כשהוא נוסע באוטו הביתה ויגיד לעצמו – וואלה, נראה לי שהגיע הזמן לזנוח את האקסצ’יינג’ של מיקרוסופט ו- go google? גוגל הסבירו שהרעיון הוא “לעורר שיחה”, ולגרום לאנשים בתוך ארגונים לדבר עם אנשי ה-IT שלהם לגבי האופציה הזו. כמו שאמרו כבר לפני – אין ספק שאנשי IT אוהבים שמציעים להם הצעות לגבי איך לעשות את העבודה שלהם… זה תמיד עובד טוב.

השבוע גוגל חזרו שוב למדיה פרסומית מסורתית – פרסומת בטלויזיה! ולא סתם פרסומת, פרסומת בזמן הסופר-בול, משחק הספורט הנצפה ביותר בעולם (או איזה משהו כזה).
שוב נרשמה הפתעה על השימוש במדיום הזה, אפילו מפי בכירי גוגל עצמם (הטוויט של אריק שמידט משעשע). וגם הפעם, אני חיבת לציין, שהמודעה מאוד מאוד מצאה חן בעיני! הם הצליחו לבנות תסריט שלם, מודעת פרסומת מקסימה, שכל מה שהיא מראה – הוא את קופסאת החיפוש של גוגל, קיצורי הדרך לחיפוש, ודפי התוצאות. ויש סיפור, ויש ענין, וזה פשוט מקסים.

50 שניות מזמנכם. שווה.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=nnsSUqgkDwU&w=425&h=344]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...