HADAS SHEINFELD

העולם בוחר את המילים של 2023

כבר השבוע השני של דצמבר ובעולם פורסמו מילות השנה של המילונים הגדולים, טקס קלאסי של סוף שנה קלנדרית. כן, העולם ממשיך להתנהל, דברים ממשיכים לקרות שם כאילו לוח השנה ממשיך להתקדם. אצלנו כבר 60 ימים באוקטובר, אבל העולם מתקדם.

אז הנה הן לפניכם, מילות השנה :

המילה הראשונה – Rizz – שהיא וריאציה על כריזמה, ובעצם מתארת את היכולת להיות מושך, מקסים, מענין עבור עניינים רומנטיים. לא שמעתי את המילה הזו מעולם, עד לבחירה ע״י מילון אוקספורד, מה שכנראה אומר שממש אין לי ריז.

אותנטיות – שהם מסבירים שקשורה גם לעולם של מוצרי AI, שאמורים להשמע אותנטיים, וגם בעולמות הסושיאל, בהם להיות אותנטי זו המחמאה הגדולה מכולן (או כמו שאומרים בעברית ״להיות אמיתי/להביא את האני האמיתי שלי״). נבחרה ע״י מילון מרים וובסטר.

בעיני שתי הבחירות האלה מעידות על כוחה של הסושיאל מדיה. הן בעצם יכולות להיות שתיהן תשובה לשאלה – מה התכונות הכי חשובות של כוכב/ת סושיאל מדיה? זה ממש ״המדריך למשפיענית״. זה הגיוני שהבחירות במילים חדשות מוטות לכיוונים האלה, כי הן גם מתבססות על חיפושים ועל ניתוח של טקסטים ברשת, ואנחנו יודעים ש״כלכלת המשפיענים״ היא אחד הכוחות החזקים בשנים האחרונות.

בתמונות – מה מידג׳רני מייצר עם פרומפט שכולל את המילים: a_female./male_techie_social_media_celebrity_influencer

מילים אחרות שנשקלו ע״י המו״לים המכובדים קצת יותר קשורות לעולמות אחרים – באוקספורד שקלו את פרומפט, ובמרים וובסטר את deepfake, כלומר יש גם הכרה בעליה של עולמות ה-AI השנה, אבל בברור הם לא הדברים שהגיעו הכי רחוק בתפוצה שלהם ובהשפעה שלהם על העולם השנה.

אני בטוחה שאם השאלה היתה מה מילת השנה בקרב אנשי טכנולוגיה, כל המילים כולן היו מוקדשות לעולם הזה של AI. בטוח היו שם פרומפט, ו-LLM, וכל השאר. אנחנו, האנשים שבתוך התעשיה הזו, כל כך שקועים בכל היכולות של המוצרים החדשים האלה, ורואים כל הזמן את הפוטנציאל המטורף של הטכנולוגיה הזו ואיך שהיא כבר משנה את העולם שלנו וכמה אנחנו משתמשים בה, אבל בעצם, מבחינת העולם האמיתי – זה עוד לא שם.

מה שעוד יותר מענין בעיני, הוא שיכול להיות שהעולם גם לא יגיע לשם, כי כל הדבר הזה שאנחנו מתלהבים ממנו כל כך – הוא בעצם תשתית. והתשתית הזו לעולם לא תהיה ״מילת השנה״, כי רב בני האדם לא מתעניינים בתשתית, הם מתעניינים בשכבה מעל – במה הם יכולים לעשות עם זה, או בעצם בעוד שכבה מעל – במה זה נותן להם, מקדם אותם, עושה בחיים שלהם.

השאלה היא האם מילת השנה של 2024, תהיה משהו שנובע מעולמות ה-AI. האם כבר יהיו שימושים מספיק חזקים, ותיווצר המילה הרלוונטית סביבם, ומה היא תהיה.

נשאיר את זה פתוח? מה תהיה מילת השנה של 2024?

האם היא תהיה משהו כמו to google, רק לעולמות ה-ai (לג׳נרט?) או משהו הרבה יותר קונקרטי? (לבשל עם AI?), או משהו שלא קשור ל-AI בכלל? לא יכול להיות…

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...