HADAS SHEINFELD

כרטיס אשראי חדש

משחק השבת – כרטיס האשראי מהחלומות

בוקר טוב, משחק השבת בהשראת ההרצאה של שרית בק ברקאי מפייבוקס בכנס השבוע, על איך אנשים ״שוברים״ את פייבוקס בשביל לעשות באפליקציה דברים שמנהלות המוצר בכלל לא חשבו עליהם. מה שהיה מענין בעיני – הוא שרב הדוגמאות היו איך אנשים מנסים להשתמש באפליקציה כדי *לחסוך*. אני חושבת שהבנקים, חברות האשראי, והעסקים עושים הכל כדי לגרום לנו להוציא כסף בקלות, ושוב אנחנו ״המוצר״ ולא הלקוח.

עכשיו שיש לנו apple pay או google wallet בתוך הטלפון שלנו, ה״פריקשן״ להוציא כסף קטן יותר מתמיד. מזמן ידוע שכרטיס אשראי הוא בעייתי למי שרוצים לחסוך. הוא פשוט ״לא מרגיש כמו כסף״. כשהיינו משלמים במזומן, ה״משמעות״ של הכסף הובהרה לנו בתהליך השימוש. היינו צריכים ללכת להוציא אותו מהבנק, ובאותו מעמד לקבל תזכורת ברורה של כמה כסף יש לנו בחשבון, ואז הוא יושב בארנק וכל פעם ״מוציאים״ אותו, ורואים בעינים איך הוא הולך ומתמעט ובסוף נגמר. כרטיס הפלסטיק הרחיק אותנו מהחויה הזו, והאפליקציה לקחה עוד צעד, כבר אין בכלל ארנק.

אבל
האפליקציה יכולה גם לתקן. האפליקציה היא לא כרטיס פלסטיק טיפש, ואין שום סיבה, שהיא תתנהג כמו כרטיס פלסטיק טיפש.

האפליקציה יכולה למשל:
להראות ויזואליזציה של כמה נשאר לי בחשבון ברגע זה בכל פעם שאני פותחת אותה. ואל תגידו לי שהיא לא יודעת, כי היא ״אשראי חוץ בנקאי״, זה הרי פתיר בקלות.

האפליקציה יכולה לתת לי חיווי שניה לפני שאני משלמת שיש לי החודש הממממממון הוצאות על בגדים ואולי כדאי לחשוב שוב על הקניה הזו. גם כאן, אתם יכולים להגיד שזה יהיה מאוחר מדי, כשאני עומדת בקופה, להעמיד אותי במצב הזה. זה מאוד לא יהיה נעים להגיד לקופאית – יודעת מה, אני מוותרת. על זה אני אענה – חברים, ימי הקופאיות נגמרים. ברב המקומות, ממש בקרוב, נעמוד מול מכונה. והנה יתרון נוסף של מכונות על בני אדם!

אם הולכים יותר רחוק – תנו לי לסרוק את המוצר באפליקציה, עוד לפני שהגעתי לקופה, ושהיא תציע לי קופונים/הנחות/אלטרנטיבות יותר טובות. שהיא תעשה לי חישובים של כלכלה התנהגותית מותאמים לי בדיוק – אם תחסכי קפה אחד בשבוע, תוכלי תוך חודשיים לקנות את התיק שיושב לך בעגלה באמזון כבר שבועות ואת לא קונה..

אפליקציות הארנק/כרטיס אשראי למיניהם, יכולות וצריכות להתחיל לעבוד בשבילינו הצרכנים, ולא רק ״להקל על הקניה״, שזו בעצם עבודה בשביל חברות האשראי והארגונים שמנסים למכור לנו דברים. הגיע הזמן שנהיה הלקוח, ולא המוצר.

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...