HADAS SHEINFELD

להמשיך ללמוד

אין דבר כזה “לדעת” להיות מנהל מוצר. כלומר, יש תיאוריות, יש ניסיון מעשי, יש המון המון ידע שאפשר לצבור. ואחרי כמה שנים, אחרי הרבה שנים בתחום, אפשר ליפול בפח ולהרגיש שאני “יודע” וכבר אין מה לחדש לי. זו כמובן טעות ענקית. כי תמיד יש מה ללמוד. בטח בעולם ההייטק שדברים בו משתנים ומתחדשים כל כך הרבה.

אבל שלא נשלה את עצמנו, שרק אצלינו בהיי טק צריך להמשיך ללמוד. פעם שמעתי את יוני רכטר מספר שהוא עדין לוקח שיעורי נגינה בפסנתר, והכתב שאל אותו, מה, אתה לא יודע כבר לנגן בפסנתר? ורכטר (שהוא גאון! פשוט גאון!) אמר שאין דבר כזה “לדעת לנגן”. יש כמובן רמה מסוימת, אבל על מנת לשמור אותה ולהמשיך להתקדם, חייבים ללמוד ולהתאמן.

מעבר לאימון ושכלול של יכולות, צריך גם השראה. צריך רעיונות חדשים, צריך לפתוח את הראש. ציטוט מפורסם של לאונרד ברנשטין (חיפשתי את הציטוט המדויק ולא מצאתי, אולי זה בכלל מישהו חכם אחר אמר) אומר – “מוסיקאי צריך להתאמן 4 שעות ביום, ובשאר היום לחיות את החיים, אחרת איך תהיה לו הנשמה לנגן?”

בקיצור חברים, צריך להמשיך ללמוד. צריך לפתוח את הראש. והדרך הכי קלה בעיני לעשות את זה – היא פשוט ללכת למפגשים קצרים שכאלה, אחרי הצהרים, מפגש של שעה שעתיים, לשמוע קולגות ואנשים מהתעשיה מספרים על הניסיון שלהם. בימינו קוראים לזה meetup. אולי נראה לכם שהמיטאפים האלה תמיד היו כאן, אבל הם ממש לא. זה טרנד די חדש (כמה שנים? חמש? יותר? טוב, אולי לא כל כך חדש…).

meetup

יש קבוצות מיטאפים שכולן סביב ענייני מוצר. יש קבוצות לענייני UX. יש קבוצות לחדשנות. יש קבוצות לנושאים עסקיים. יש קבוצות אנליטיקס. יש בכל מיני נושאים, בכל מיני גדלים. כל שבוע יש בדרך כלל לפחות מפגש אחד או שניים, שיכולים להיות רלוונטים למנהלי מוצר. לא מסובך לעקוב אחריהן, ולא מסובך להצטרף אליהם (ממש קל אם אתם במרכז, ובתקופה האחרונה יש גם הרבה מפגשים מחוץ למרכז, אז באמת אין תרוצים). מדובר במפגשים של שעתיים, שלוש, בדרך כלל אחרי שעות העבודה.

אז הנה הטיפ האחד, החשוב ביותר שלי לענייני מיטאפים. תלכו. פשוט תלכו. 

לפעמים הנושא לא נשמע ממש בול מה שאנחנו עושים/מתעניינים בו. לפעמים המרצים לא נשמעים כמו האנשים הכי מרתקים. לפעמים יותר מתאים לשבת מול הטלויזיה באותו יום אחרי העבודה, ולא לטרוח ללכת לעוד איזה משהו שקשור לעבודה.

אני אומרת – תלכו. פעם בחודש. פעם בחודשיים.

פשוט תחליטו ותלכו למה שנראה הכי רלוונטי. תמיד לומדים משהו. תמיד! בשבוע שעבר הייתי במפגש כזה, שבאמת לא חידש לי המון, אבל היה איזה סיפור שסיפר אחד המרצים, סתם אנקדוטה כזו, שהיתה בה כל כך הרבה תעוזה, הוא עשה איזה משהו שאני בחיים בחיים בחיים לא הייתי מעזה לעשות, וזה הוביל את החברה שלו לאיזה דיל מטורף… בקיצור, פתח לי את הראש.  זה אפילו לא קשור לשום ענין מקצועי, יותר לאומץ פשוט לקום ולעשות.

הרבה פעמים שמעתי במיטאפ כל מיני מונחים/מושגים/טכנולוגיות שמעולם לא שמעתי עליהם קודם. על חלקם הלכתי ולמדתי אחר כך, ולא תאמינו כמה פעמים קרה לי שתוך שבוע, שבועיים, מיום המיטאפ פתאום הענין נהפך לרלוונטי לעבודה שלנו. פתאום מישהו אמר משהו, והכל התחבר.

בצוות שלי אני תמיד מנסה שכולם ימשיכו ללמוד. ללמוד אחד מהשני – גם בענייני העבודה הספציפיים, לעבור על מסמכים ביחד, לחשוב ביחד על המוצר. ללמוד באופן אישי – ללכת למיטאפים, לכנסים. ובסוף גם לפתוח את הראש בדברים אחרים. היתה לנו ישיבה של פעם בשבועיים (שבפועל קרתה פעם בחודש… אבל לא נורא) שקראנו לה:  learning something new, ובה כל פעם מישהו העביר שיעור על נושא שלא קשור לעבודה. משהו שמענין אותו/אותה, ומעשיר את האחרים.

בקיצור חברים – תצאו מהמשרד ותלמדו דברים חדשים. תהיו אנשים טובים, וגם מנהלי מוצר יותר טובים.

 

ובנושא אחר לגמרי… האם עשיתם כבר לייק לדף של הבלוג בפייסבוק? למה אתם מחכים?

 

2 Responses

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...